söndag 16 juni 2013

Artificial Art 2.0

Jag fortsätter med min lite mer "avancerade" redigering av home/locksceeen denna gång med Zelda tema. Man kanske inte kan tro det, men det ligger faktiskt en del arbete bakom det hela. Det är inte bara en bakgrund som är hämtad, utan alla ikoner är hämtad och satt för att ha särskilda funktioner. Alla hjärtan visar nämligen batteri, blue candle är ficklampa, mailbox för meddelanden osv. Allt hämtat är relaterat till Zelda.

Hur orkar man göra allt detta för bara en sån löjlig grej? Jo, för en så enkel anledning att jag tycker det är kul! (Nördigt jag vet) Rätt så avslappnande också. Dessutom så använder jag min telefon så pass mycket att jag tycker det är trevligt med en liten personlig design. Sen har jag upptäckt att det är ett litet annat sett att få utlopp för min konstnärliga sida då den inte är befintlig med penna och papper.

Har du en smartphone och lust att prova göra egna hem/låsskärmar? Läs lite mer om hur man gör i mitt förra inlägg.

Relaterat inlägg: http://mrlinz.blogspot.se/2013/04/artificial-art.html?m=1

Dock var det ett tag sen jag hade detta tema så det är inte min nuvarande, men det måste läggas upp för jag blev mycket nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar