fredag 28 juni 2013

Träningslogg 1

Dags för en ny tråd här på bloggen! Träning. Blev inspirerad av en väns träningsblogg så nu tänker jag lägga upp lite tips, nuvarande hälsa och statistik som följer min träning här framöver. Syftet är att jag ska kunna följa mina steg och se mina förbättringar/försämringar så att jag får en överblick över vad som varit bra och dåligt, samt få lite mer motivation.

Bland det bästa jag vet när det kommer till träning är nog att springa. Tråkigt nog blir det bara under sommaren då vintern tvingar en att springa inomhus på ett rullband eller att trampa på en cykel, det går inte ens att jämföra med att springa ute i det fria. Så min kondition lever på den träning jag får mellan typ maj-oktober eftersom jag nästan bara lyfter skrot under vintern. Borde verkligen hitta en sport att hålla på med som involverar mycket löpning under den kalla årstiden.

Men nu är det sommar och löpturerna är regelbundna. Det brukar vara rätt så segstartat i början på sommaren, men jag måste säga att det har börjat rätt bra! Jag är långt ifrån den form jag brukar ha i slutet på sommaren men det har gått framåt fortare än vanligt. Så jag ser positivt på att få se mina resultat i slutet på sommaren, det kommer att bli spännande!

 Använder mig av runkeeper för att märka ut rundor och hålla statistik.

I lurarna

Ett mail från runkeeper jag tyckte va lite kul
Tänk om jag kunde ta mig till att hitta ett sätt jag trivs med att hålla uppe min kondition på vintern med, skulle va intressant att se förbättringen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar