fredag 16 augusti 2013

Sound Construction

Varför ska man köpa ett pedalbord när man kan snickra eget?

Har påbörjat ett litet projekt att bygga ett pedalbord. Beställde lite nya pedaler från thomann igår så jag tänkte bereda plats tills det att dom anländer.

Solen skiner och jag dunkar lite Coldplay samtidigt som jag mäter och sågar. Så underbart det är för själen att få ta sig an ett projekt som detta på denna fridfulla plats i nedre Saxnäs, att inte behöva stressa utan ta det som det kommer, inga krav utan det är bara att njuta i det fina vädret. Medans ser jag fram emot när det är klart och jag får ställa dit mina pedaler, rocka loss på en scen med en massa egenskrivna låtar och bara njuta!


Härnäst behöver jag slipa delarna och måla, sen är det bara att skruva ihop, sätta in elen och ställa dit pedalerna! Gaah, glömde dock att beställa velcro tejp att klä ovansidan bordet och undersidan pedalerna med... aja, det får bli ett senare problem.

2 kommentarer:

  1. "Vilken man!!"
    Citat från Amelia. ;) Bra jobb älskling! Puss på dä.

    SvaraRadera
  2. Tur att det var Amelia som sa det, ingen skulle lyssna på dig om du sa det. ;-)

    SvaraRadera