tisdag 3 december 2013

Will we ever run out of new music?

Som musiker vill jag sträva efter att skriva musik som kan beröra, inspirera och peppa andra människor. Jag vill att min musik ska få ha betydelse hos andra och inte bara hos mig själv. Jag vill att musiken på olika sätt ska få ta tag i människor när högtalarna dunkar något som jag varit med och skapat. Jag vill att beaten ska göra det omöjligt att inte gunga med, att melodin ska få beröra, att texten ska få fastna och ha betydelse. 
Musik betyder så otroligt mycket för så många människor. Tänk om jag kunde få va med och skapa musik som får betyda nånting, som bara är allmänt AWESOME! Det skulle va stort. Jag brinner för det, så jag tänker i alla fall ge det ett försök!

Hur skapar man då musik som bara är allmänt AWESOME? Man kan inte göra musik som är för "enkel" eller för likt något annat, då klassas det som tråkigt, men man kan inte heller ta ut svängarna för mycket i ett försök att "skapa något nytt", då blir det bara kaos i den allmänna lyssnarens öron. Det gäller att hitta en balans mellan det som känns tryggt/bekant och det som är nytt.

Varav detta filosoferande? Jo, jag hittade en video på min nya favoritkanal på youtube som stärker min teori. Sjukt intressant att kolla på även om man inte är musiker! Tror jag. Svarar även på en tanke jag länge gått och tänkt på. Will we ever run out of new music?

Enjoy!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar