torsdag 20 februari 2014

Rainmaker

Jag går från parkeringen på väg till jobbet samtidigt som jag håller telefonen i handen och sms:ar som jag nästan alltid gör. Det faller lite lätt snö i luften och hela marken är täckt av ett tunt täcke av nysnö som gör att man inte riktigt kan ana vad det är för underlag innan det är för sent. Precis när jag ska svänga runt ett hörn så kliver jag på en isfläck och faller pladask på marken! Aj.
Så nu sitter jag här med sprickor över hela skärmen på min nya, fina Nexus 5. Som om en gång inte räckte...

Jag blev först väldigt arg och bitter över det hela eftersom jag är en sån som använder min telefon väldigt mycket och att det var väldigt ny, men då när jag såg sprickorna kom jag att tänka på en textrad som faktiskt muntrade upp mig.

And the cracks in the ground, like the cracks are in our lives, they are sealed and are now washed away.

Det fick mig att minnas att även om det uppstår sprickor i våra liv så finns det en som kan fylla dom med sitt vatten. Jag vände genast mina tankar till Han som dog för mig och jag blev helt från ingenstans påmind om hur bra vi har det här i Sverige. Då kände jag helt plötsligt en djup tacksamhet över att få leva och ha det bra! Vad är en sprucken skärm att va bitter över? Jag kom på mig själv hur löjligt det var!

Det kom ett regn och fyllde sprickorna och sköljde bort bitterheten.

Vi blir arga och bittra när saker går sönder eller när det händer dåliga saker som lämnar sprickor, men som tur är har vi en Rainmaker som kan fylla sprickorna och tvätta bort smutsen i våra liv med sitt regn. När vi färdas genom sprucken ökenmark och allting känns torrt så är det bästa man kan göra att vända sig till Han som besitter livets vatten och be att han ska låta det regna.

Det finns bara EN som besitter livets vatten och Han är den som fyller sprickorna i mitt liv. Jesus Kristus är min Rainmaker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar