måndag 15 oktober 2012

The Cloud of Music

Hejsan gott folk!


Tänkte bara upplysa om att jag har gjort ett soundcloud där jag har tänkt lägga upp lite smått och gott. Allt ifrån konserter, studioinspelningar och Ipad. Gå in och lyssna och kommentera gärna!

Jag har ju ganska nyligt blivit ägare till en Ipad 2, vilket ger mig möjligheten att spela in musik vars än jag befinner mig så länge jag har min padda med mig. Sjukt bra när man har ett kreativt moment då inspirationen bara flödar och man snabbt vill spela in sina nya idéer. Eller om man bara vill göra en enkel bakgrund när man vill öva på ett solo. Ja ni, jag har alltid gillat teknik, men nu har jag blivit en tekniknörd som aldrig förr.

För att få en liten demo så har jag laddat upp mitt solo till Ted Gärdestad´s Satellit som jag spelade in på mitt rum en kväll när jag behövde öva lite. Inte mitt tightaste verk dock.

Soundcloud - Satellit Ipad fun

                         Jag använder mig av GarageBand, spelar gitarr
                        genom iRig och allt annat spelar jag på paddan 
                                         
Nya och mer seriösa projekt ska förhoppningsvis dyka upp någon gång, om jag bara får tid över från allt annat.

Det var allt för den här gången, ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar