onsdag 2 januari 2013

Insomnia

Vad gör man när man ligger och vrider sig i sängen och tankarna är på precis allt annat än att sova? Varför inte plocka upp sin Ipad och blogga lite.

2013 har precis kickat igång och jag ser fram emot året med spänning och förväntan. Efter ett underbart nyårsfirande i Sorsele med mina vänner så blev det att jag satte en rubrik för för detta år. "Kreativitet" kommer att bli mitt tema. Målet är att låta kreativiteten flöda lite extra under detta år och att det ska få bli något bestående. Jag hoppas att 2013 får bli till ett växande i min kreativitet.

Vad kommer att hända till hösten tro?
Under de senaste åren så har jag inte stannat på ett och samma ställe längre än 1 år. Jag flyttar från plats till plats, alltid med nånting nytt att göra. Kan kännas väldigt oroligt men också väldigt spännande. Det är ju alltid en trygghet att veta vad som kommer att hända, men samtidigt är det verkligen berikande att få prova på endel saker, bo på olika platser och träffa nya människor. Så för tillfället tar jag dagar och perioder som dom kommer. Tills sommaren så vet jag i alla fall att mitt hem är på solviks folkhögskola. Där trivs jag väldigt bra och kommer där att fortsätta få utvecklas som musiker.

Men det var ju hösten. Som det ser ut nu så vill jag hitta mig ett jobb, en lägenhet och några bandmedlemmar. Jag har saknat bandlivet så otroligt mycket! Att få skriva och spela egen musik som jag brinner för tillsammans med fina människor med samma inställning. Det är drömmen just nu och det ser faktiskt relativt ljust ut på den fronten. Det finns människor som är sugna, hoppas bara vi kan få allt att funka! Det återstår att se.

Vad skönt det var att ligga och blogga lite! Ser ljust ut för mitt kreativa 2013. Sjukt mysigt att ligga i mörkret och skriva med bara Ipaden som ljuskälla, samt en sovande Cecilia på andra sidan rummet. Nu ska jag se om jag lyckats bota min insomnia.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar