söndag 14 april 2013

App of the Day

Alla som är ägare till en iPhone/iPad vet vad iBooks är för något. Har nyligen återupptäckt att läsa skönlitteratur tack vare ett spel vid namn Infinity Blade som jag spelar på min iPad. Upptäckte att det fanns en bok i iBook store (Infinity Blade: Awekening) som kompletterar storyn i spelet så jag bestämde mig att ta hem den och nu är jag fast! Inte bara i den storyn utan i själva konceptet att läsa skönlitteratur.

Funkar jättebra att läsa på min iPad då skärmen har en bra storlek för det ändamålet, skulle nog inte uppskatta det lika mycket på en iPhone. Fördelarna med iBooks är att böckerna är billigare att köpa digitalt, du har allt samlat i paddan, du behöver aldrig någon extra belysning, du kan välja textstorlek och tema i bakgrunden samt använda dig av bokmärken och anteckningar. Sen har vi min favoritfunktion som låter dig markera ett ord som man inte förstår och få det förklarat om man till exempel, som i mitt fall läser på engelska. Finns även en sökfunktion om man vill hitta ett visst ställe i boken.
Det enda negativa som jag kan komma på är väl att det inte är samma känsla som att hålla i en riktig bok, men det är inget som stör mig.

Avslutningsvis så rekommenderar jag varmt att börja använda iBooks om du inte redan gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar