tisdag 22 april 2014

"Those who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do".

Det är ett citat som har följt mig ett tag, så därför har jag tagit mig för att läsa lite om mannen bakom citatet.

Steve Jobs

Det är fascinerande hur en enda människa kan förändra världen såsom Steve gjorde när han drev både Pixar men kanske framförallt Apple till vad det är idag.

Det finns mycket att lära av Jobs, trots att många av hans metoder och personlighetsdrag var grymma och hänsynslösa (något att inte ta efter) så var det hans gåva att inspirera människor genom att kunna spegla sin passion, perfektion och kreativitet som gjorde honom till en stor ledare. Det är alla gåvor som jag tror att Gud la i honom redan innan han föddes.

Något som också var en viktig del i Steve's ledarskap var hans förmåga att aldrig tappa fokus från vad som var viktigt och att målet aldrig var att tjäna pengar. Målet var att tjäna andra människor genom att skapa något enastående som kunde användas till att göra fantastiska och kreativa saker. Det är något som jag tar med mig ifrån läsningen av denna bok.

R.I.P Steve Jobs

https://market.android.com/details?id=book-I6R8MXStPXgC

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar