söndag 8 februari 2015

2015, a year for the Word

2015 rullar på och jag har som tradition att inte ge nyårslöften, utan jag brukar sätta vad jag kallar för en "årsrubrik". Istället för ett löfte så är det lite mer som ett motto, eller ett förhållningssätt som ska genomsyra det kommande året.

Årets rubrik är "Lyssna" och med det hoppas på att lära mig att verkligen lyssna på mig själv och till människor, men fram för allt att lyssna på den min Mästare Jesus som jag tror på. Ett sätt att göra det är att att läsa bibeln och jag har därmed påbörja en läsplan på 365 dagar som kommer att ta mig igenom alla bibelns böcker. Det är något jag har gjort förut när jag gick bibelskola och det är något jag varmt rekommenderar för den troende, för jag tror att det är otroligt viktigt i vår tid att vi lär oss att lyssna.

Så häng på du med!

http://bible.com/r/1.7 Jag har precis avslutat dag 7 i läsplanen "Robert Roberts " från @YouVersion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar